ÄGG


Ägg, ägg, ägg, jag äter upp ett 30 pack på ungefär 10 dagar... själv..
Tillagningsmöjligheterna kan tyckas oändliga, här är ett bra tips som jag brukar göra
när jag vill göra en lite mer rejäl måltid med ägg.
Äggröra med 4-5 ägg, "måltidssallad" sallad och valfria tillbehör,
denna gången blev det mycket oliver och fetaost.

Med måltidssallad menar jag att man kanske tillsätter någon form av bönor,
linser eller dylikt i sin vanliga sallad med anledning att få i sig lite mer energi.
Jag gör alltså skillnad på "matsallad" och tillbehörssallad, det ska inte vara näringsfattig bukfylla.
Tillbehörssallad innehåller ju såklar näringsämnen osv som är en bra bonus, men jag ser det mest som ett medel att förhöjja och komplettera en måltid.





Här har jag blandat 3 ägg med ca två matskedar smör och ½ dl grädde.
Salladen innehåller bladspenat, ruccola, mache, böngroddar och färsk gul knipplök.
Och som ni ser så har jag också rikligt med fetaost och röda oliver med kärnor som tillbehör.
Som extra kryddning så har jag örtagård dessingmix som jag blandat med citronolja.




Kommentarer
Postat av: Anonym

Kan du inte skriva recept också så vi läsare får lite mer glädje av det du lägger ut? :) typ på äggröran, såser osv

2012-05-06 @ 14:00:43
Postat av: Emelie

Självklart :)

2012-05-06 @ 14:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0